NÕMME TURG, MÜÜGIKESKKONNA VAATLUS-ANALÜÜS

Olemasoleva audit kliendikogemuse seisukohalt

Mai, september 2023, Tallinn

 

PROJEKTI TAUST JA VAJADUS:

Nõmme turul on pikk ja väärikas ajalugu. Viimastel aastatel on külastatavus aga langenud ning keerulisem on ka turu rentnikel, kes püüavad elukalliduses ellu jääda.

Projekti eesmärgiks oli korrastada ja laduda tugev vundament lähitulevikuks. Selleks tuli sel aastal tegeleda:

  • hetkeolukorra kaardistamisega;

  • seisude lahtimõtestamisega ning saada aru, miks on asjad nagu nad on;

  • mis teemadega tuleb järgnevatel aastatel süvitsi tegeleda, saada uuringutest ja vaatlus-analüüsidest sisendinfot, kujundamaks koostöös turu juhtkonnaga turule 2024-2025 strateegiat.


PROJEKTITIIM JA ÜLESANDED:

Mari Arnover, projektijuht: www.kliendiuuringud.ee

Mõistame vajadusi ja kaardistame lahendusi, et sina saaksid teha paremaid otsuseid, luua innovatsiooni, arendada brändi, ettevõtet ja tooteid-teenuseid, mida päriselt vaja on.

Projekti ülesanne: Mõista tänaseid klientide vajadusi, turu kitsaskohti, aga ka tugevusi ja võimalusi.

  • Kvalitatiivuuring, sh Tallinna linna otsustajad, turu juht, kauplejad, Nõmme kogukond, praegused rahul, aga ka pettunud kliendid lähemalt ja kaugemalt;

  • Kvanitatiivuuring – ennekõike Nõmme kogukond, aga ka kaugemalt;

  • Turundustegevuste, sh online keskkondade kaardistus.

    https://www.kliendiuuringud.ee/portfolio/nomme-turg/

See projekt vajas erinevate kogemuste ja teadmistega konsultante. Meetoditena kasutasime: kliendiuuringut, vaatlusi, vestlusi, intervjuusid, arutelusid, koolitusi, tagasisidestamist.

Maire Milder: www.mairemilder.ee

Aitan mõtestada ja luua kliendikogemuse strateegiat erinevates keskkondades, fookusega ruumi / teenuse / organisatsiooni ja töötaja mõju kliendikogemusele, ärikeskkonnale ja ettevõtte arengule.

Projekti ülesanne: Läbi vaatlus-analüüsi kaardistada olemasolevat kliendikogemust, leida müügikeskkondade ja klienditeekonna kitsaskohad ja väljakutsed.

  • Külastaja teekond ehk kliendikogemus - liikumisteed turuni - sissepääsud, juurdepääsud, turu visuaalne kommunikatsioon nendes;

  • Müügikeskkonna analüüs - klienditeekond - sissepääsud ja liikumisteed turu territooriumil; kauplejatega vaatlus-intervjuud, mõistmaks turu müügikeskkonda;

  • Töötuba kauplejatele - tagasiside kauplejatega tehtud intervjuudest ning koolitus “Kuidas luua oma müügikohas parimat kliendikogemust”.


MÕNINGAD NÄITED VAJADUSTEST :

Toon esile mõningad arenduste vajadused, mis tulid esile nii müügikeskkonna vaatlus-analüüsist, kui kauplejatega vaatlus-intervjuudest:

KOOLITUS KAUPLEJATELE:

“Kuidas luua oma müügikohas parimat kliendikogemust?”

Põnev oli rääkida kogenud kauplejatele, milline on just turule iseloomulik kliendikogemus ning saada neilt arutelu käigus tagasipeegeldust.

Klienditeekonna terviklikkus oli neile uudne lähenemine, kuid nad mõistsid selle olulisust.

Töö oma müügikohaga, andes kliendile esimest, visuaalset emotsiooni, osutus neile iseeneset mõistetavaks. Nad hindasid kõrgelt sõnumi terviklikkust ning saadud ideid.

KUIDAS EDASI:

Rohkelt inspiratsiooni, motivatsiooni Nõmme turu tiimile uute väljakutsete realiseerimisel

  • Tulemusena joonistus selgelt välja, mis teeb Nõmme turu eriliseks – ennekõike kogukond ja pikad traditsioonid, sh ostjate ja kauplejate omavahelised suhted, mis on vastu pidanud mitu põlvkonda;

  • Analüüs andis sisendi järgmisteks etappideks, sh strateegiaks ja taktilisteks tegevusteks;

  • Juba toimunud arendused-muudatused:

    1. Tööd alustasid PR-tiim, kes aitab paremini sõnumeid edastada ja kogukonnaga suhelda;

    2. Toimusid sihtrühma vajadusi arvestavad üritused;

    3. Aitasime läbi mõelda ja koostada 1,5 aasta arendusplaani;

    4. Käivitasime peamaja kui kogukonna kohtumispaiga arendusprojekti.


IGA PROJEKT ÕPETAB MEILE KÕIGILE MIDAGI:

Suurepärane kliendikogemus on homne konkurentsieelis

Kas ka sinu ettevõttel oleks vaja läbi viia kliendikogemuse analüüsi, et välja selgitada uusi arenguvõimalusi ja vajadusi? Või sa tead juba, mida tuleks muuta, kuid sa ei tea, kuidas seda teha?

Küsi pakkumist oma tulevasele projektile.


Next
Next

Viru Keskuse Rahva Raamat